- numer katalogowy
 
							- C.5046
 
                		
                
                		
							- cena netto
 
                    		- 660.10 zł
 
						
                		
                        
                    		- Kod EAN
 - 4037374050467
 
               			
                		
                    		- cena brutto
 - 811.92 zł
 
                        
                		
                		
                                        
                		
                    		- opis techniczny
 
                    		
 • Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych. zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości CO2 zmieni barwę. Dwukomorowa konstrukcja przyrządu (z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego). które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu. 
 
 
 W zestawie:  
 
- Przyrząd do pomiaru szczelności uszczelki pod głowicą. (posiada dwie komory odseparowane filtrem oraz uniwersalne przyłącze do korka chłodnicy) 
 
- Ręczna pompka do zasysania gazu z układu chłodzenia. 
 
- Pojemnik z płynem reakcyjnym 250 ml. 
 
- Pusty pojemnik do zużytego płynu (płyn reakcyjny jeżeli nie zmienił koloru może być użyty kilka razy pod warunkiem. że nie przedostał się do niego płyn chłodniczy) 
 
- Przyłącze zakończone szybkozłączką. pozwala na szczelne połączenie a co za tym idzie dokładniejszy pomiar. 
 
- Całość zestawu w wygodnej poręcznej walizce. 
 
 
 Uwaga:  
 
 
• W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność! 
 
• Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu. W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych. 
 
 
 Wykonanie pomiaru:  
 
 
• 1. Wypompować ok. 1/10 objętości płynu chłodniczego z chłodnicy 
 
• 2. Napełnić górną komorę przyrządu płynem reakcyjnym do poziomu zaznaczonego na komorze. 
 
• 3. Podłączyć tester do otworu korka chłodnicy za pomocą gumowego przyłącza uniwersalnego lub specjalnego szybkozłącza 
 
• 4. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły). wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania. 
 
• 5. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego; nie używać ręcznej pompki. płyn chłodniczy i opary powinny same wydobywać się z chłodnicy. Należy zwrócić uwagę aby poziom płynu chłodniczego nie przekraczał poziomu zaznaczonego czerwoną linią na dolnej komorze przyrządu. 
 
• 6. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut od pojawienia się pęcherzyków gazu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. Jeżeli kolor pozostaje nie zmieniony - - brak uszkodzeń. 
 
• 7. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd. użyty płyn reakcyjny można wypompować za pomocą ręcznej pompki do pustego pojemnika z zestawu. Użyty płyn po kilkunastu godzinach wraca do swojej poprzedniej barwy i może być ponownie użyty. 
 
 B.8037 
            .     
							
                		
                                
                                                                
                                
                    		- produkt widoczny w kategoriach         7
 
                    		- 
                                                                            silnik - blok » sprężanie
                                                                            silnik - pozostałe » chłodzenie
                                                                        
                                    
                                                                          (aktywne)